Februariläsning – utvecklingen av totalförsvaret och digitala marknadstrender …

Med snöyra i stora delar av landet så är det ordentlig turbulens både fysiskt och digitalt i vår allas gemensamma tillvaro. 2019 har dragit igång med samma fart som 2018 avslutades. Och för den det vetgirige finns en uppsjö av möjligheter och utmaningar att ta del av. Jag vill genom detta inlägg rekommendera en del läsning inom områdena informationspåverkan, totalförsvar, teknikutveckling och marknadsföring … Områden som hänger samman, trenderna och utvecklingen av ny teknik skapar nya möjligheter för marknadsföring och beteendedesign. De som vill illa snappar snabbt upp nya metoder, modifierar dessa och skapar mörker. Ett mörker som vi alla genom uppbyggnaden av ett modernt psykologisktförsvar och ett robust totalförsvar behöver möta och hantera.

Jag vill särskilt rekommendera MSB uppdaterade version av handbok: Att möta informationspåverkan – dela internt på företaget/organisationen och tipsa andra. Vidare så är FRA årsrapport liksom FHS årliga upplaga av Förutsättningar för krisberedskap och totalförsvar … väldigt läsvärda.

För att bryta av i läsningen med något mer lättsmält så vill jag rekommendera Facebooksidan Norrland. Ett eget land.

Informationspåverkan

Teknikutveckling

Totalförsvar

PR, reklam & marknadsföring

Bästa hälsningar
Anton

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *